Sveiki!

Mums malonu, kad apsilankėte lopšelio darželio "Eglutė" svetainėje! Tikimės, kad rasite tai, ko ieškote!

„Pasakoje „TRYS PARŠIUKAI“ gyvena STEAM...“

Pasakose yra užkoduotos žinutės, kurios lengvai pritaikomos STEAM veikloms: sekos, skaičiai, dydžiai, stebėjimai, eksperimentai, skaitmeniniai įrankiai, statymai, dekoravimas ir kt.
Visą Kovo mėnesį „Žvirbliukų“ grupėje vaikai gyveno projekto „Pasakoje „TRYS PARŠIUKAI“ gyvena STEAM“ karalystėje, kurio tikslas – pasaką sujungti su inovatyviu ir kūrybišku STEAM ugdymu. Veiklas vaikai atliko kartu su mokytojomis ir tėveliais:

• susipažino su pasaka „TRYS PARŠIUKAI“ žiūrėdami filmuką Yotube – senoji animacija, mokytojom suvaidinus pasaką su lėlėmis, paskaičius knygutę ir aptariant iliustracijas;
• statė paršiukams namelius pasirinkdami medžiagas (mediniai pagaliukai, šiaudeliai, kaladėlės) matytas pasakoje ir patys įvertino kiekvienos medžiagos tvirtumą ir patvarumą;
• įsivaizdavo, kad gali būti inžinieriais ir nuspręsti, iš kokių medžiagų namas tvirčiausias;

,,DRABUŽĖLIŲ PILNA SPINTA“ – STEAM UGDYMO PROJEKTAS MAŽIESIEMS

Vaikų ugdymas STEAM metodu leidžia jiems ne tik įgyti naujų žinių, bet ir ugdyti praktinius įgūdžius, kurie bus reikalingi kasdieniame gyvenime. Vienas iš puikių pavyzdžių yra tema ,,Drabužėlių pilna spinta“, kurioje vaikai per įvairias veiklas susipažino su kasdienėje buityje svarbiais darbais ir ugdė rankų miklumą bei kūrybingumą. Vaikai mokėsi segti sagas, varstyti raištelius, užtraukti ir atitraukti užtrauktukus – veiklos, kurios ne tik lavino smulkiąją motoriką, bet ir moko kantrybės bei savarankiškumo. Taip pat mažieji džiaustė drabužėlius ant virvutės, naudodami skalbinių segtukus – tai buvo ne tik smagus žaidimas, bet ir galimybė gerinti rankų stiprumą bei koordinaciją.

TILTAI

Vykdant tarptautinį eTwinning projektą "ST(R)EAMtelling..Use your imagination and get inspired to create stories" buvo vykdoma STEM veikla "Tiltai". Įvairaus amžiaus grupių vaikai iš LEGO kaladėlių konstravo skirtingo stiliaus tiltus.

Veiklos tikslas- Konstrukcija, kuri išlaikytų obuolį (100 g.). 

Tam pasitelkė matavimo būdą kuriuo matavo aukštį, plotį, storį. Be to, vaikai tyrinėjo medžiagų savybes, tokias kaip LEGO kaladėlių formos ir jungimo būdai, kad suprastų, kaip šie veiksniai veikia tilto stabilumą. Jie taip pat eksperimentavo su svorio paskirstymu, bandydami įvairius obuolio dėjimo būdus, kad pamatytų, kaip tai veikia tilto atsparumą. 

STEAM VEIKLA ,,ATRANDAME LIETUVĄ KITAIP“

Lietuvos vėliavos spalvos – geltona, žalia ir raudona – vaikams tampa ne tik tautinės tapatybės simboliu, bet ir įkvėpimu atrasti pasaulį per įvairius pojūčius bei eksperimentus. Mūsų darželyje ši tema buvo nagrinėjama taikant STEAM metodiką, kuri skatina vaikų aktyvų dalyvavimą, kūrybiškumą ir kritinį mąstymą. 

Spalvoto ledo tirpimo stebėjimas. Vaikai stebėjo, kaip tirpsta pakabinti trijų spalvų ledo kubeliai. Jie lietė ledukus pirščiukais, lygino temperatūrą, aiškinosi, kas greičiau tirpsta – šiltame ar šaltame ore. Tokia veikla ugdė vaikų pojūčius, smalsumą ir gebėjimą daryti išvadas apie gamtinius reiškinius.

STEAM projektas „NAMINIŲ GYVŪNŲ PASAULYJE“

,,Nykštukų“ grupėje buvo vykdomos STEAM veiklos, skirtos naminių gyvūnų ir jų jauniklių pažinimui. Veiklos buvo modeliuojamos taip, kad vaikai mokytųsi pažinti gyvūnus įvairiai: žaisdami, tyrinėdami, praktiškai veikdami.

Veiklos su veidrodžiais – tai ne tik galimybė pažinti save, bet ir neišsenkanti galimybė aplinkoje ieškoti neįprastų atspindžių. Juos panaudojome naminių gyvūnų figūrėlių atspindžių paieškai, tokiu būdu vaikai galėjo apžiūrėti, kaip tiriamas objektas atrodo iš apačios, iš šono (kur yra kojos, kur pilvas, kur galva, kokia spalva ir pan.).


veidr     veidr3